Nakład wyczerpany
Katalog książek
Nauki społeczne
Człowiek między filozofią a teologią
Sikora M. (red.)
Człowiek wobec wyzwań rozwoju technologicznego
Machnacz J., Małek M., Serafin K. (red.)
Dialog w Unii Europejskiej. Scenariusze zajęć dydaktycznych z zakresu komunikacji, mediacji, stereotypów i przeciwdziałania dezinformacji Dostępne jako plik PDF
Miodek M. (red.)
Nauki społeczne / Publikacje elektroniczne
Scenariusze zajęć dydaktycznych – lekcji, warsztatów i konwersatoriów – stworzone w oparciu o wyniki badań prowadzonych w finansowanym ze środków Parlamentu Europejskiego projekcie GANESA1, którego pełny tytuł brzmi: Mediacje i dialog w Unii Europejskiej prowadzące do trwałego i sprawiedliwego społecznie porozumienia osiąganego w warunkach rzetelnej i wiarygodnej informacji.
Doświadczenie i urzeczywistnienie wartości w ujęciu Józefa Tischnera. Studium z antropologii filozoficznej
Serafin K.
Encyklika FIDES ET RATIO a świat współczesny
Wadowski J.
Europa, dialog i perspektywy młodych ludzi w zwierciadle wyników badań prowadzonych w projekcie GANESA Dostępne jako plik PDF
Tabernacka M., Kusiak-Winter R., Krakowska M., Knauber A., Reinhard E., Miodek M., Tracz-Molasy A.
Nauki społeczne / Publikacje elektroniczne
Mediacje i dialog w Unii Europejskiej prowadzące do trwałego i sprawiedliwego społecznie porozumienia osiąganego w warunkach rzetelnej i wiarygodnej informacji. GANESA – to projekt badawczo-edukacyjny, który prowadzony był w latach 2020-2022. Praca przedstawia wyniki badań w ramach tego projektu.
Nakład wyczerpany
Funkcje ewaluacji w zapewnianiu jakości kształcenia na uczelniach wyższych
Ciekot K.
Autorka omawia wielorakie aspekty roli kształcenia, podkreślając jego znaczenie dla kształtowania jednostki i dla pełnienia ról w rodzinie, zespole, instytucji, społeczeństwie. Eksponuje przy tym znaczenie nie tylko wiedzy i umiejętności, ale i prezentowanych wartości, postaw. Odwołuje się tu do Deklaracji Praw Człowieka ONZ z 1991 r., Białej Księgi Komisji Europejskiej z 1997 r., także do wspólnych idei, misji, wizji, celów kształcenia sformułowanych przez elity światowe. Autorka podkreśla na tym tle rolę jakości kształcenia dla przebiegu procesu kształcenia, jego wyników i dla dalszych losów uczących się oraz deklaruje, że ważnym czynnikiem wpływającym z kolei na jakość kształcenia jest „szeroko pojęta ewaluacja”.
Z recenzji prof. dr hab. Marii Cieślak